В наш час люди в країні готові до нового, але і стали більш вимогливими.
Багато хто боїться починати власну справу через страх брати на себе відповідальність – результат історично сформованої колективної підсвідомості.
Перешкодою також є складна система оподаткування.
1 етап – знайти ідею:
- інноваційний продукт/ваша справа = я вмію (можу) + я хочу + я вважаю правильним;
- з власного досвіду: ціль – поєднання кави та книг, щоб книги стали такими ж доступними, як кава;
- ваш продукт не обов’язково має бути інноваційним, не варто боятися бути “плагіатором”, в кінці все одно вийде щось нове.
2 етап – визначити потенційного споживача:
- найважливіша людина в компанії – споживач;
- в більшості випадків ваша цільова аудиторія схожа на вас самих;
- уявіть потенційного клієнта: чим він живе, що любить, можете його навіть намалювати;
- розміщуйте рекламу в місцях де “мешкає” ця людина;
- з власного досвіду: локальна кав’ярня що була розрахована на студентів Грінченка покрила ареал у 200-300 метрів. Через неправильно розташовану рекламу приходити стали люди що поряд живуть чи працюють, але не студенти.
3 етап – знайти призначення справи:
- найбільшою помилкою є безідейність справи, визначте сенс існування бізнесу;
- придумайте слоган/кредо, визначте цінності, які будуть вашим “маяком”, допоможуть головній ідеї не деформуватися;
- зробити це слід ще до першого прибутку.
4 етап – гроші та бізнес-план:
- слід розрізняти бухгалтерський та управлінський облік;
- нормальний строк окупності проекту – 1-3 роки (окрім ІТ сфери);
- в бізнес-плані прописують закладені ризики – відсоток від інвестицій, що надсилаються інвестору кожен місяць;
- стартовий капітал – гроші, необхідні для запуску справи, в ньому слід прописати необхідні вкладення на перші 1-3 місяці бізнесу.
5 етап – команда:
- неможливо бути і бухгалтером, і директором, і власником одночасно;
- користуйтеся послугами спеціалістів, консультуйтеся;
- пам’ятайте що ніколи жоден працівник не буде бачити вашу справу так, як бачите її ви. Але всі вони мають чітко розуміти місію справи, знати кредо/слоган, цінності компанії;
- для підбору кадрів слід знати портрет ідеального працівника;
- у маленькій компанії краще наймати працівників особисто;
- у великій компанії користуйтеся послугами професійних рекрутерів; – обов’язково донесіть до кожного майбутнього працівника місію компанії, так він/вона зможе приймати правильні рішення;
- оскільки в Україні дуже мало хороших робочих місць, важливо такі місця створювати;
- якщо людина не виправдала сподівань – звільняйте, вона підведе у найбільш недоречний момент;
- краще не починайте бізнес з друзями, проте бувають і винятки з правила.
Головні питання, які хвилюють інвестора:
- строк окупності;
- необхідна сума;
- масштаб проекту (перспектива росту, відкриття філіалів);
- дохід для інвестора у перспективі;
- але інвесторів не хвилює кожна цифра бізнес-плану.
- якщо починаєте бізнес без інвесторів, шукайте їх лише на тому етапі, коли відчуваєте що без них не зможете покрити потреби ринку;
- недоліком залучення інвесторів є підзвітність та контроль.
Конспект підготувала Габріела Діас.
Спасибо за хорошую статью! Эта статья оказалась полезной для меня. Очень интересно. Я ожидаю следующую статью с нетерпением