PR в digital-середовищі/Олександр Курбан

Класичний PR:

PR з’явився ще у первісному племені, коли людині потрібно було отримати все найкраще, створивши відповідний імідж.

Перший термін «зв’язки з громадськістю» застосував американський президент Томас Джефферсон.

Засновники PR:

  • Айві Лі – журналіст, що заклав основи для кризового PR-у. Імідж Рокфеллера був значно зіпсований після неприємного випадку на виробництві, після чого Айві Лі розробив перший закон кризового PR-у: 1) красиво вийти з негативу; 2) почати створювати позитив. За півроку думка громадськості за цією схемою була змінена. Після чого він створив першу у світі прес-агенцію. Будував PR на основі зв’язків із ЗМІ.
  • Едвард Бернейз – вивчав принципи психології і взяв їх за основу у PR та іміджмейкінгу.
  • Сем Блек – системний науковець, класичний теоретик.
  • Жак Сагела – зустрівшись з мером Парижа, запропонував зробити з нього президента і зробив це, за що отримав прізвисько «дєлатель президентів». Мав досвід роботи і в Україні – створював ролики для Тігіпко.

Українські засновники PR:

  • Георгій Поченцов – відомий у всьому світі теоретик, кількість виданих книг вже більше 100.
  • Валетин Королько – завідувач кафедри PR у Києво-Могилянській академії; його підручники теж були одними з перших.
  • Вячеслав Мойсеєв – теж один із початківців.

PR – репутаційний менеджмент. Це одне із найкоротших і найбільш влучних визначень даного поняття із більш ніж 5-ста існуючих.

Реклама і PR мають спільні інструменти і тому чітке розділення даних понять можливе лише на сторінках підручників. PR відрізняється від реклами циклічністю і безперервністю процесу комунікації.

Де б ми не знаходились – ми знаходимось у інформаційному полі. У них є реальні та віртуальні межі. Елементами інформаційного поля є: люди, зв’язки та ідеї.

PR за забарвленням:

  • Чорний (компромат);
  • Білий (відкритий);
  • Жовтий (секс, расизм);
  • Сірий (приховане джерело);
  • Зелений (соціально відповідальний);
  • Коричневий (пропаганда);
  • Вірусний (сарафанне радіо);
  • Self-PR (розкрутка самого себе).

PR за спрямованістю (цільові групи):

  • Внутрішній PR;
  • Зовнішній PR.

PR за змістом:

  • Політичний;
  • Комерційний;
  • Державний;
  • Громадський.

Базовий інструментарій PR:

  • Івенти (прес-конференції, дні відкритих дверей, спортивні ігри);
  • Робота зі ЗМІ;
  • Сайт (корпоративний чи особистий);
  • Участь у подіях галузі (виставки);
  • Робота з лідерами думок;
  • Внутрішня комунікація;
  • Освітні проекти;
  • Соціальна активність;
  • Дослідження.

PR за технологіями:

  • Online (сайти, соц-мережі, інтернет-технології);
  • Offline (PR-акції у реальному житті).

Базові напрямки сучасного PR-digital:

  • Content-marketing (фото, відео);
  • SEO (технології з наповнення сайту для підняття у топ серед пошукових запитів);
  • PR та журналістика;
  • Media production.

Digital PR:

  • Хай-тек:
    • Інтернет
    • Стільникові системи
    • Телебачення
    • Радіо
  • Хай- х’юм:
    • SMM
    • SEO
    • Таргетинг
    • Контекстна реклама
    • Медіа-віруси
  • Хай-сенсоро:
    • Соціальна психологія
    • Прикладний психоаналіз
    • НЛП

Традиційний піарник працює там, куди дотягуються його руки, digital-піарник може працювати одразу по всьому світу.

Перевагою digital-PR є таргетованість і адресність, тому його ефективність значно вища.

Якісний контент є можливість донести до «правильної» потрібної людини у влучний час, коли вона готова це сприйняти.