Електрокар – смартфон на колесах / Олександр Кравцов

photo_2016-07-15_23-55-40

Електромобіль – машина тиха, екологічна і заряджається так само, як і мобільний телефон від звичайної розетки.
Перші електромобілі з’явились в кінці 19 ст., і були популярніші за автомобілі, що їздили на пальному: на той момент електроенергія була доступніша за пальне.

Згодом місце електрокарів зайняли звичайні нам автомобілі. І лише в 1990-х роках General Motors створив проект електромобіля EV1. Авто могло проїхати на одному заряді 150 км, причому для повної зарядки акумулятора машини достатньо було трьох годин. Але проект згорнули: сама компанія General Motors мала акції нафтових компаній і ризикувала понести збитки через масове використання електрокарів.

Тільки через 10 років американські IT-шники змогли знайти кошти (наприклад, Ілон Маск – через міжнародну електронну платіжну систему PayPal) і майстрів, які почали створювати перші електромобілі буквально у гаражах.

Саме в Каліфорнії вийшла на ринок компанія Tesla зі своїм спорткаром Tesla Roadster Цей спортивний електрокар на одному заряді проїжджав уже більше 300 км.
До американців приєднались згодом японці і створили найпопулярніший на сьогоднішній день електромобіль Nissan Leaf.
Електромобіль набагато простіший в обслуговуванні ніж звичайний автомобіль і служить набагато довше: у ньому в рази менше рухомих деталей і вони довше слугують через відсутність процесу горіння під час роботи машини. А коефіцієнт корисної дії електромобіля досягає 90%.

Виробник Nissan Leaf дає гарантію на батарею на 8 років: за цей час акумулятор дещо втрачає свою здатність тримати заряд, але не більше ніж на 20-25%. Тому особливого погіршення у роботі батареї ви не помітите.

Акумулятор Tesla деградує лише на 5% за кожні 100 тис км. Здатність батареї так довго зберігати свої властивості криється у рівномірного розподілу електроенергії під час роботи акумулятора.
ККД рекуперації: приблизно 40%.
Розгін Tesla: за 3 сек. до 100 км/год.
Чим більше ринок насичується електрокарами, тим дешевшими, доступнішими стають батареї.

Електромобіль сам може бути резервуаром електричної енергії. У Європі є компанії (наприклад, Umicore), які займаються прийомом зношених акумуляторів, і переробкою їх на нові.

Як заряджати електромобіль:

  • Рівень 1: Від звичайної розетки (2 хв =1 км пробігу). Найбільш корисний для акумулятора, адже від такого заряду він довше зберігає свої властивості, не деградує.
  • Рівень 2: Публічні зарядки (для промислових потреб) здатні зарядити електромобіль повністю за пару годин.
  • Рівень 3: На спеціальних зарядках для електрокарів авто заряджається повністю за близько півгодини (в Україні їх всього 5 шт.).

Інфраструктура в Україні

Міста в Україні, в яких популяризуються електромобілі: Київ, Львів, Миколаїв, Харків і Дніпропетровськ. У Києві найбільш дружнє середовище власників електромобілів, поширене явище energysharing: водії діляться один з одним електроенергією від власних зарядок – таких собі приватних “заправок” для електромобілів.
Заправки Рівня 3 у Європі вже платні, тому власник електромобіля економить лише близько 30% коштів від тих, які б витратив на бензин.

В Україні вони всі умовно безкоштовні, діє energysharing. Єдина точно відома платна зарядка – в готелі “Тополя” в Новоград-Волинському, де діє тариф 2,2 грн за кВт.
Середня ціна на електромобіль в Україні (Nissan Leaf) – $16-18 тис., це вторинний ринок, електрокар із пробігом близько 30 тис км. Натомість в США, де діють програми, які стимулюють людей переселяти на електрокари, $20 тис. коштує новий електрокар.

В Україні вже презентували перший електромобіль на замовлення українського олігарха, однак до масового їх виробництва нам ще далеко.

Конспект підготувала: Яна Степанковська

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.